כללים לכתיבת עבודה אקדמית

כללים לכתיבת עבודה אקדמית

כדי לכתוב עבודה אקדמית מצטיינת, לא ניתן להסתפק בכישורים טבעיים ובמיומנות אישית, ישנם כללים וקריטריונים בהם העבודה האקדמית צריכה לעמוד. ועל כן, בנוסף לתרגול ולהתנסות, יש לעמוד בכללים לכתיבת עבודה אקדמית ובכך להיות בטוחים כי מצע העבודה האקדמית יהיה איכותי ומדויק ככל הניתן.

כאשר ניגש הסטודנט לכתיבת העבודה האקדמית, עליו ללהטט כל העת בין – עמידה נוקשה בכללי כתיבת העבודה האקדמית, לבין שאר רוח ויצירתיות בתוכן והרעיונאות אותם הוא מגיש בעבודתו. על הסטודנט מוטל ללכת בין הטיפות, ולתור אחר דרך הזהב שתאפשר לו את השילוב בין הכללים והקריטריונים לבין הביטוי העצמי והיצירתיות.

מהם כללי היסוד לכתיבת עבודה אקדמית?

 על מנת לצלוח את כללי הכתיבה האקדמית בהצלחה מרבית, יש להקפיד על התנאים הבאים:

  1. כתיבה תקנית – על המאמר להיות כתוב בצורה תקנית, על פי כללי האיות, הניסוח, הלשון והדקדוק העבריים. במקרה הצורך, יש להעביר את העבודה האקדמית לעריכה לשונית, על מנת לקבל הגהה של הכתוב ובדיקת עומק של המאמר, ולוודא כי העבודה כתובה כיאות ועומדת בכללי הניסוח.
  2. מבנה העבודה – לעבודה אקדמית יש מבנה ברור וממוסגר אשר להקפיד עליו יש לכל אורך הדרך. את כל השלבים הראשוניים של כתיבת העבודה, ניתן לערוך בספונטניות ועל פי טעם אישי, אך מרגע תחילת כתיבת העבודה, הרי שיש להיצמד למבנה העבודה בלי לסטות ממנו כמלוא הנימה.
  3. ביבליוגרפיה –  שלב הביבליוגרפיה מתחיל עוד הרבה לפני הכתיבה עצמה. הביבליוגרפיה כוללת את איתור המידע האקדמי במאמרים אקדמיים תקינים, על מנת שניתן יהיה להסתמך עליהם בכתיבת העבודה. בעבודה עצמה, יש לציין את המקורות האקדמיים אשר נעשה בהם שימוש לצורך כתיבת העבודה. את ציון המקורות יש לעשות על פי כללי כתיבת ביבליוגרפיה ובסדר הנכון.

 

כיצד ניתן להיצמד לכללי כתיבת העבודה האקדמית?

קריאה של מאמרים אקדמיים מאפשרת הכירות רחבה ואינטליגנטית עם מבנה העבודה האקדמית והאופן הלשוני בו העבודה כתובה, כמו גם הניסוח והשפה. ככל שיקרא הסטודנט מאמרים אקדמיים רבים יותר, כך ‘ישתפשף’ עם תצורת המאמרים האקדמיים.

כיוון שעבודת הכתיבה של עבודה אקדמית, היא עבודה מורכבת הדורשת אינספור: מיומנויות, ידע, כישורים ואף מומחיות מצטברת, הרי שבכל רחבי האוניברסיטאות ניתנת האפשרות להיעזר בגורם מקצועי מלווה, שיסייע לסטודנט לצלוח את העבודה האקדמית בהצלחה, תוך הנאה גם מן הדרך והחוויה.

כיצד ניתן לקבל ליווי בכתיבה אקדמית בצורה חווייתית מחד ומועילה מאידך?

ב-Right4U פיצחו את הנוסחה והוציאו לאור שירות ליווי לכתיבה אקדמית, שמחד, מועבר על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, עם ניסיון רב בכתיבת מאמרים וליווי אקדמי, ומאידך מועבר בצורה חווייתית, נגישה וכזו שעושה את הכול על מנת להקל על הסטודנט.

הליווי האקדמי מונגש באמצעות הזום, על מנת לאפשר זמינות ונינוחות, ללא מפגשים פרונטליים הדורשים מעבר בדרכים ושריון זמן מיותר, כאשר לאורך כל הדרך, הליווי האקדמי הופך את המלווים לשותפים פעילים עד להשגת הציון הנכסף.

כיצד מתבצע הליווי האקדמי הפועל?

הליווי ניתן החל מן השלב הראשון של גיבוש הנושא ושאלת המחקר. לאחר שלב זה, הרי שהליווי נותן מענה הקיפי בתחומי תכנון המבנה, איתור המאמרים, הניתוח, סיווג הרלוונטיות ועוד.

גם בשלב הכתיבה עצמה, הרי שהמלווה משכתב את העבודה יד ביד עם הסטודנט, ובמקרה הצורך אף פעיל בהשגת נתונים סטטיסטיים ומידענות.

הליווי האקדמי מעניק לסטודנט את הביטחון כי הוא בידיים הנכונות ויש לו את הכלים, המיומנויות והיכולות לעבור את משוכת העבודה האקדמית  – בהצלחה מזהרת ועם טעם טוב שלא ישכח.

בחרו את האפשרות המתאימה להצעת מחיר חינם תוך מספר דקות והתחלת התהליך

רוצה סיוע בכתיבת העבודה האקדמית שלך ביושרה?

מאגר עבודות אקדמיות לדוגמה

כנסו עכשיו! אלפי עבודות אקדמיות לדוגמה

או.. הזינו פרטים בטופס

לסיוע בכתיבת עבודה מקורית ללא סיכונים מיותרים!

דילוג לתוכן